headershadow

Latest Blogposts

Marketingtool #1: De Kracht Van Zakelijk Bloggen!

Welke marketeer je ook raadpleegt, (bijna) allemaal raden ze je aan om te gaan bloggen. Bloggen is de nummer #1 marketingtool die je moet inzetten.

Waarom is zakelijk bloggen zo'n effectief middel?

Wellicht ken je de geheime formule van succesvolle ondernemers. Zij zorgen ervoor dat ze heel hoog scoren op de 'know, like en trust' factor. In gewoon normaal Nederlands betekent het dat jouw potentiële klanten je moeten kennen, ze moeten je leuk vinden en ze moeten je vertrouwen. En zakelijk bloggen is daar dé manier voor om dat te bereiken!

Nog een andere uitspraak van veel marketeers is dat jouw potentiële klanten minstens 7 keer met je te maken moeten hebben gehad, voordat ze iets van je gaan kopen. Sommige marketeers zijn van mening dat 7 keer nog te weinig is, en dat het om 11 keer gaat. Ook hier geldt weer dat zakelijk bloggen de meest effectieve manier is om dat doel te bereiken.

Laten we eens dieper kijken naar de drie onderdelen van de 'know, like en trust' factor

1. Je leren kennen

Dat is zo klaar als een klontje natuurlijk. Als mensen jou niet kennen, als ze niet weten dat jij bestaat met je waardevolle business, dan kunnen ze ook geen klant bij je worden. Ze gaan dan geen producten bij je kopen en je business is ten dode opgeschreven.

Er zijn meerdere manieren om ervoor te zorgen dat mensen je leren kennen, maar nogmaals zakelijk bloggen is de meest effectieve manier om dat voor elkaar te krijgen. Door te bloggen stuur je meer potentiële klanten naar je website. Je produceert meer waardevolle content waardoor je hoger in Google scoort en je kunt je budget voor marketing doeleinden in je zak houden.

2. Je leuk vinden

Dit onderdeel is een beetje lastig. Hoe zorg je er nu voor dat potentiële klanten je leuk vinden? Je kunt natuurlijk iets denken in de trant van 'nou, ze nemen me maar zoals ik ben'. En dat is eigenlijk helemaal zo gek nog niet. Hoe meer jij jezelf bent, hoe groter de kans dat je de mensen aantrekt die bij jou passen. Mensen die jou leuk vinden.

Gewoon jezelf zijn werkt altijd het beste! Geen masker op, je niet beter voordoen dan je bent. Maar je zeker ook niet minder voordoen dan je bent.

3. Je vertrouwen

Vraag jezelf eens af met wie jij het liefste zaken doet? Is dat met iemand die je vertrouwt of maakt dat voor jou geen verschil? Voor mij is vertrouwen een hele belangrijke factor. Als ik iemand niet vertrouw dan ga ik daar echt geen product of dienst van kopen.

Hoe bouw je vertrouwen op?

Op de eerste plaats bouw je vertrouwen op door het als waarde zelf in de wereld te zetten. Ik vertrouw mensen altijd op voorhand totdat het tegendeel blijkt. Natuurlijk stoot ik mijn neus wel eens, maar daardoor verander ik niet mijn basisprincipe om mensen te vertrouwen.

Op de tweede plaats bouw je vertrouwen op door regelmatig iets van je te laten horen. Door je afspraken na te komen. Voor het zakelijk bloggen betekent vertrouwen opbouwen dat je in een vaste frequentie en op een vast tijdstip een blog publiceert. Op die manier kunnen mensen op je rekenen.

Het spreekt vanzelf dat je iets waardevols weggeeft in je blog. Iets waar jouw (potentiële) klanten wat aan hebben.

Conclusie

Door zakelijk bloggen in te zetten als marketingtool word je online zichtbaar, vindbaar en leren (potentiële) klanten jou kennen, ze gaan je leuk vinden en ze gaan je vertrouwen.

 

Succes met je business!

Veron Goemans

P.S. Wil je meer weten over zakelijk bloggen? Vul rechtsboven je naam en email adres in, en ontvang gratis mijn video waarin ik alle ins en outs over zakelijk bloggen met je deel!

 

 

 

 

.

6 reacties op “Marketingtool #1: De Kracht Van Zakelijk Bloggen!


Comment author said

Door Marlies van der Meer op 23 juli 2014 om 16:40

hallo Veron, ik ben het helemaal met je eens heb er daarom ook een boek over geschreven over hoe je aan je Know-Like-Trust factor kunt werken met behulp van Social media (waaronder ook bloggen valt).
Werken aan je Like-factor is overigens heel makkelijk: Complimenten geven, iemand feliciteren, reageren op zijn berichten op Twitter/facebook/blog etc en natuurlijk waardevolle info delen.
Voordeel van waardevolle info delen (wat idd prima gaat via een blog) is dat mensen je dan niet alleen aardig vinden maar ook gaan vertrouwen dat jij waarde weet te bieden. En hoe meer waardevolle info je deelt, hoe meer kans dat anderen dat weer met anderen delen. Dus ook goed voor je know-factor.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 23 juli 2014 om 18:19

Hallo Marlies, dank je wel voor je aanvullingen! En super dat je een boek hebt geschreven over de Know-Like-Trust factor. Is het een ebook of een fysiek boek? Heb je een link? Dan zet ik die onder mijn blog of misschien kun je zelf de link nog in een reactie zetten?

 

Comment author said

Door Marlies van der Meer op 26 juli 2014 om 10:47

Ha Veron
ik bedoel mijn boek Social media marketing voor Zzp'ers; Laat de klant zien dat jij de beste oplossing bent. Ik heb voor de Know, Like en Trustfactor ieder een apart hoofdstuk geschreven. En dan nog hoofdstukken over het Kiezen van je niche en Je positioneren als expert.
Allemaal heel interessant voor Vrouwen met een Online business 🙂
http://www.managementboek.nl/boek/9789089650825/social-media-marketing-voor-zzpers-marlies-van-der-meer

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 26 juli 2014 om 11:21

Super Marlies, dank voor het delen van je link naar je boek!

 

Comment author said

Door Corinne Tibben op 29 augustus 2014 om 20:27

Hoi Veron,

Inderdaad is bloggen heel belangrijk. Het heeft meerdere functies die veel worden onderschat.
Mijn vrouw, Esther Molenaar van Blog Universiteit, heeft er zelfs een boek over geschreven: Bloggen doe je zo!. Het boek komt september/oktober op de markt. Echt een aanrader voor de ondernemer die een blog wil opzetten om zijn expertise te laten groeien.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 3 september 2014 om 08:02

Hoi Corinne,
Super dat boek, ik ben benieuwd!

 

Plaats een reactie


*