headershadow

Latest Blogposts

Krijg Meer Klanten Met Een Onweerstaanbaar Product!

Vaak komt het maken van een product pas heel laat aan de orde in het groeiproces van je bedrijf. Maar ik heb gemerkt dat een eigen online product (je kennis verpakken in een digitaal programma) van cruciaal belang is voor de groei van je online bedrijf.

Met een eigen product ben je veel eerder herkenbaar voor je doelgroep, maar ook voor partners waar je een samenwerking mee aangaat!

Er zijn legio online ondernemers die met het hebben van één concreet product een heel goed bedrijf hebben neergezet. Vanuit dat ene product is het veel makkelijker om verder te bouwen.

​Een andere reden om een online product op de plank te hebben is dat je in netwerken, op Events of waar dan ook, altijd kunt verwijzen naar je product. Als je met iemand in gesprek bent die baat kan hebben bij jouw hulp, kun je die persoon naar je product verwijzen.

Met een online product kun je veel meer mensen bereiken dan wanneer je 1-op-1 werkt! Natuurlijk is 1-op-1 werken (VIP-product) uitermate waardevol voor je klant. Absoluut! Maar als je heel veel mensen verder wilt helpen met de groei van hun bedrijf, dan is een online product 'tig' x effectiever!

Je allereerste online product

Een weggever is vaak het allereerste online product dat ondernemers maken. Het woord weggever impliceert al dat het om een gratis product gaat. Zo'n product is heel waardevol voor het bouwen van je emaillijst. Maar daarnaast heb je een betaald online product nodig waarmee jij je klanten echt vooruit kunt helpen!

Je online product moet, en ja 'moet!' echt waarde hebben voor jouw klant. Het is de eerste kennismaking met jou en je bedrijf waar je klant een investering voor over heeft. Het is je visitekaartje en moet model staan voor de manier waarop jij zaken doet en kwaliteit levert. Daarom moet het ook een waanzinnig product zijn!

Hoe maak je een onweerstaanbaar product?

Ga altijd voor 100% fantastische kwaliteit! Verder is het vooral een kwestie van 'taal'. Met taal kun je zo ontzettend veel doen. Geef je product een 'sexy' titel. Benoem de voordelen van je product en de resultaten die jouw klant krijg nadat deze het product bij je heeft afgenomen. 

Maak keuzes! Bestaat jouw online product uit één of uit meerdere modules? Zijn die modules in één keer beschikbaar of krijgt je klant eerst toegang tot de ene module en daarna pas tot de andere?

Zorg ervoor dat er in je product verschillende stappen zijn te nemen. Je klanten houden van eenvoudige overzichtelijke stappen. Ze krijgen dan het gevoel dat zij het ook kunnen doen.

Soorten producten waaraan je kunt denken

Er zijn ontzettend veel soorten producten die je kunt maken. Allereerst is er natuurlijk het eBook. Een laagdrempelig product waar je meestal niet al te veel geld voor kunt vragen. Dat is op zich wel bijzonder, want in een eBook kan heel veel waardevolle informatie staan waarmee jouw klant een enorme groeisprong kan maken.

Je kunt ook een video maken of een serie video's. Dat hoeft er helemaal niet gelikt uit te zien. Het gaat vooral om de inhoud. En het goede nieuws is dat je er zelf ook niet op hoeft te staan als je dat niet wilt. Je kunt namelijk heel eenvoudig een powerpoint presentatie maken en die opnemen met je scherm.

Audio is ook een aantrekkelijke vorm voor veel mensen. Audio is op elk apparaat afspeelbaar en daarom te combineren met andere activiteiten die mensen ondernemen. Veel mensen luisteren naar waardevolle audio's als ze autorijden of als ze sporten, hardlopen of wandelen. Maak een serie audio's want dan heb je een podcast. En een podcast is momenteel helemaal 'hot'!

Bij een online product kun je heel goed een checklist of een testje geven. Dat doet het ook altijd goed. Mensen willen graag dingen kunnen afvinken en/of ze willen weten wat hun score is op een testje.

Een andere mogelijkheid is een webinar als betaald product. Dat kan een live webinar zijn maar het kan ook prima een opgenomen webinar zijn. Webinars kunnen interactief zijn, maar je kunt natuurlijk ook hier weer met een powerpoint presentatie werken. En een combi is ook heel goed mogelijk. Tijdens je live webinar met je powerpoint presentatie stel je vragen aan je publiek waardoor er interactie is.

Een digitale cursus is ook een interessante optie. Zo'n cursus kan uit meerdere modules bestaan en is als basispakket echt super interessant om jouw klanten kennis met jou te laten maken. Je kunt zo'n pakket op meerdere manieren aanbieden. Als 'kale' basis dus, waar jouw tijd niet bij zit, als medium product waarbij je groepscoaching aanbiedt en als 'high end' product waarbij je 1-op-1 coaching aanbiedt.

Genoeg mogelijkheden waaruit je kunt kiezen!

Wat belangrijk is, is dat je product onweerstaanbaar is. Dat betekent concreet dat mensen het gevoel moeten hebben 'ja, dat wil ik want dat heb ik nodig om verder te groeien!' Ze moeten iets krijgen van 'WoW, te gek dit!'

Kies wat voor jou goed voelt en wat past binnen de strategie van je bedrijf! In mijn gratis eBook '7 Essentiële Stappen Voor De Groei Van Je Bedrijf' staan nog 6 stappen om je bedrijf te laten groeien. Je kunt het eBook gratis downloaden door hier rechtsboven je email adres achter te laten.

Kom in actie en maak dat digitale product!

Ik ben benieuwd of je mijn mening deelt dat het hebben van een online product cruciaal is voor de groei van jouw online bedrijf. Vertel het me hieronder in het reactieveld. Voor andere lezers en voor mij is het heel erg interessant om jouw mening te weten!


Succes met het maken van je product!

Veron

10 reacties op “Krijg Meer Klanten Met Een Onweerstaanbaar Product!


Comment author said

Door Saskia van de Riet op 7 juni 2016 om 08:38

Hoi Veron, je bewijst maar weer wat de kracht van de herhaling is. Zo op het oog lees ik niet iets nieuws, als ik naar de afzonderlijke dingen kijk. Maar het totaal van wat je hier geeft is heel fijn. Wat ik namelijk zo fijn vind aan wat je hier doet, is een helder, to-the-point en heerlijk leesbaar overzicht delen, waarmee ik weer helemaal in de flow kom. Dankjewel!

En ja, ik deel je mening. Mijn tweede gratis weggever blijkt de golden nugget te zijn voor mijn hele salesfunnel.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 7 juni 2016 om 09:20

Dank voor je reactie Saskia en super dat je weer helemaal in de flow gekomen bent!
Ja, het inbedden van een digitaal product in een productlijn is zo belangrijk.
Mooi dat jouw tweede gratis weggever die functie vervult!

 

Comment author said

Door Anneke op 7 juni 2016 om 09:48

Hallo Veron,

ik sta aan het beginpunt van zo'n digitale keten. Mijn e-book staat sinds een aantal maanden online.
Ik laat me graag inspireren door de masterclass van Katinka, maar vandaag lukt me dat niet. ik hoop op een herhaling.

Hartelijke groet en dank voor de inspiratie,
Anneke

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 7 juni 2016 om 10:16

Super dat je al zo ver bent Anneke!
Jammer dat je niet bij het webinar van Katinka kunt zijn 😅.
Zal haar vragen om een replay!

 

Comment author said

Door Aafke op 8 juni 2016 om 22:06

Waardevolle tips en duidelijk overzicht. Nu nog keuze maken. Persoonlijk vind ik een weggever van 2 hoofdstukken van een boek erg teleurstellend. Wordt ik altijd een beetje ibbel van. Maar kan aan mij liggen.

Bedankt voor de inspiratie.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 8 juni 2016 om 23:21

Dank voor je reactie Aafke. Een weggever van 2 hoofdstukken kan heel goed werken als trigger naar een betaald product. De twee hoofdstukken van mijn boek 'Vrouwen Online' die ik gratis weggeef, staan boordevol tips. Daar kun je meteen je voordeel mee doen. Die twee hoofdstukken maken onderdeel uit van een compleet boek van meer dan 200 pagina's waar nog meer waardevolle tips in staan. En ja, dat boek kost geld, zoals alle boeken die je in een winkel koopt.

Als ik je kan helpen bij het maken van een keuze, laat het me weten. Ik help je graag verder .... een Skypegesprek is meestal al heel waardevol.

 

Comment author said

Door Marion Geelen-Landeo op 8 juni 2016 om 23:23

Hoi Veron, dat zijn waardevolle tips en een mooi overzicht. Ik ben het helemaal met je eens dat online producten het verschil kunnen maken. En ik ben voor kleine stapjes. Het is heel fijn om daarin ondersteund te worden want het runnen van een bedrijf is nog een vak apart, los van de inhoud wat je biedt.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 8 juni 2016 om 23:44

Dank voor je reactie Marion. En ja, je hebt helemaal gelijk dat het runnen van een bedrijf een vak apart is. Een online product zorgt voor een enorme opschaling van je diensten.
Daarom een vraag aan jou. heb je al zo'n online product?

Zo niet, laat het me weten als ik je ermee kan helpen!

 

Comment author said

Door Jantine op 16 juni 2016 om 14:41

Hoi Veron, grappig, ik heb een gratis e-book maar ik heb dat nooit beschouwd als het hebben van een online 'product'. Maar dat is natuurlijk wel zo! Dat is alweer een mooi inzicht dat ik van jou meeneem 🙂 Momenteel werk ik hard aan mijn online cursus, waarin ik video, audio en downloadable lijstjes, formats, werkbladen, etc. opneem. Ik vind dit zelf een ontzettend fijne manier van leren, ik geloof in deze aanpak, en dat is volgens mij de beste reden om het ook zelf op een authentieke manier en vanuit verbinding met je doelgroep te kunnen aanbieden.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 23 juni 2016 om 22:05

Dat klinkt allemaal heel goed Jantine. Volgen mij ben jij super goed bezig. Cool! Ben benieuwd naar het resultaat. Laat je het me weten als je online training op de markt komt?

 

Plaats een reactie


*