headershadow

Latest Blogposts

Je Boek Als Tool Voor Je Bedrijf!

In dit interview vertelt Irene Ogier hoe zij haar boek inzet als tool voor haar bedrijf.

 

 

Onlangs sprak ik een andere ondernemer die erover denkt om een eigen boek te gaan schrijven. Ik vroeg haar wat het doel van haar boek was.

 

'Nou', zei zij, 'ik wil met mijn boek een enorme impact hebben op mijn lezers'. Ik knikte instemmend omdat ik dat een prachtig doel vind.


We gingen wat dieper in op de inhoud van haar boek.
Zij schetste een aantrekkelijk toekomstbeeld van de uitstraling van haar boek. Zij zag zich al op allerlei podia staan om over de inhoud van haar boek te spreken.


'Maar', sprak zij, 'daar doe ik het niet voor hoor, ik schrijf het alleen maar voor mijn lezers. Ik hoef er zelf niet beter van te worden'. 
 Daarmee doet zij haar bedrijf enorm te kort!


Hoe kun je gebruik maken van je boek
als tool voor je bedrijf?

  1. Ga aan de slag met de tip die Irene in de video hierboven geeft. Maak een verbinding tussen je boek en een van de producten die je aanbiedt.
  2. Ontwikkel een online trainingsprogramma van je boek waarmee je jouw klanten nog meer stappen kunt laten zetten.
  3. Ontwerp een prachtige lezing van je boek waarmee je heel veel mensen kunt inspireren op netwerkbijeenkomsten en bij andere gelegenheden.
  4. Maak van je fysieke boek een prachtig te downloaden boek met een eigen ISBN (Internationaal Standaard Boek Nummer). In spreektaal zeggen we altijd ISBN-nummer, maar dat is in feite een pleonasme.


Het schrijven van een boek is dus om meerdere redenen heel interessant voor je bedrijf. 
Nogmaals, je lezers zijn ook super belangrijk. Als het boek voor hen niet interessant is dan sla je de plank natuurlijk helemaal mis.


Geef dus het beste van jezelf aan je lezers.
Maar vergeet ook zeker jezelf en je bedrijf niet!


Ben jij van plan om nog dit jaar je boek uit te brengen en in te zetten als tool voor je bedrijf?
Ik ben er heel nieuwsgierig naar en vind het leuk als je jouw plannen daarover wilt delen in het reactieveld onder dit bericht.

 

Succes!

Veron

 

P.S. Hier vind je nog meer interviews met auteurs over de impact van hun boek!

 

 

 

 

.

10 reacties op “Je Boek Als Tool Voor Je Bedrijf!


Comment author said

Door Yvonne Bakker op 11 mei 2016 om 10:28

Nooit overwogen om voor een e-book een ISBN-nummer aan te vragen. Kun je toelichten wat hiervan de meerwaarde is Veron?

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 11 mei 2016 om 14:09

Dank voor je reactie en je goede vraag Yvonne!

Met een ISBN ((Internationaal Standaard Boek Nummer) krijgt je boek direct de status van een boek. Je boek wordt met een ISBN eenduidig geïdentificeerd. Het is overal makkelijker vindbaar, en daardoor ook beter online te bestellen.

Juist als eenzelfde boek in meerdere vormen verschijnt - zoals een eBook, Paperback, Luisterboek - is het belangrijk dat degene die jouw boek bestelt het in de gewenste vorm krijgt. Een boek met een ISDN is dus feitelijk een product met een artikelnummer.

Je kunt een boek met een ISBN gratis aanmelden bij het DirectBoek netwerk. Daar kun je dan weer informatie achterlaten zodat je titelgegevens worden opgenomen in het titelregister van DirectBoek met je eigen adresgegevens (e-mail en/of telefoon). Ook een eigen bestelformulier behoort tot de mogelijkheden. Je kunt het boek daar dus te koop aanbieden.

Nog een ander puntje. Stel dat je op een factuur een fysiek boek en een eBook hebt staan, dan is het toch reuze handig om te weten wat bij wat hoort. Op een fysiek boek zit namelijk 6% BTW en op een eBook 21% BTW. Met een ISBN houd je de boeken eenvoudig uit elkaar.

Is je vraag zo voldoende beantwoord Yvonne?

 

Comment author said

Door Yvonne Bakker op 11 mei 2016 om 14:31

Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Ik heb een aantekening gemaakt voor wanneer ik zover ben. NB: Ik heb er zelfs al een bijna klaar liggen (op laatste hoofdstuk na)

 

Comment author said

Door Wendy op 11 mei 2016 om 18:35

Hoi Veron,
Zelf denk ik dat ik geen boek kan schrijven ofwel iets heb om over te schrijven, over WordPress zijn al zoveel boeken geschreven! Of heb jij hier wel een idee over?
Ik weet wel dat je een nog grotere expert status krijgt van het schrijven van boeken 🙂

Iets anders, hoe kan je voorkomen als je e-book te koop aanbied als eBpup dat deze niet door Jan en alleman wordt doorgemaild etc? Bestaat hier iets voor in de trant van beveiliging? Een klant van mij wil graag een geschreven roman ook als ePup aanbieden maar is bang dat deze door iedereen wordt door gemaild en dan ja... dan verdient zij er niets meer op.

Bedankt!

Wendy

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 11 mei 2016 om 22:03

Hoi Wendy,

Natuurlijk kun jij ook een boek schrijven. Dat er al zoveel boeken over WordPress geschreven zijn, is juist top! Dat betekent namelijk dat er een hele goede markt voor dit soort boeken is. Gewoon gaan doen dus. Jij bent jij en zult je boek helemaal anders schrijven dan ieder ander. En ja, je expertstatus krijgt een enorme boost.

Neem hier een kijkje om te horen wat andere auteurs daarover zeggen. Echt de moeite waard om je te laten inspireren.

Wat je tweede vraag betreft. Je kunt je materiaal tot een bepaalde hoogte zeker beveiligen, maar je kunt nooit voorkomen dat er mensen zijn die je eBook gratis doorgeven. Ik zou tegen je klant willen zeggen dat hij/zij zich daar vooral niet druk om moet maken. Het is maar een heel klein percentage mensen dat zich aan dit soort dingen schuldig maakt.

Laat je niet door angst leiden! Blijf voor de positieve energie gaan en voor mensen die wel willen betalen voor je waardevolle informatie.

Zijn je vragen zo voldoende beantwoord Wendy?

 

Comment author said

Door Yvonne Bakker op 12 mei 2016 om 08:41

Oh Veron, op basis van het stukje van Wendy heb ik nog een vraag aan je. Misschien voer voor een nieuwe blog... Langs welke weg(en) kun je je e-book te koop aanbieden? Zijn daar programma's voor, plug-in's. Jij kunt mij vast de weg wijzen.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 12 mei 2016 om 10:28

Dank voor je suggestie Yvonne. Ik ga erover nadenken of ik dat op dit moment bij mijn missie vind aansluiten.

 

Comment author said

Door Jantine op 12 mei 2016 om 09:30

Hoi Veron, fijn hoe je je (e-)book als tool voor je bedrijf in een veel ruimer perspectief plaatst door die verbinding te benoemen met je producten/diensten en andere manieren die je kunt inzetten om zichtbaar te zijn met je bedrijf. Vooral die tip om er een lezing van te maken, zet mijn creatieve brein meteen aan het werk 🙂 dank je wel voor de inspiratie.

 

Comment author said

Door Veron Goemans op 12 mei 2016 om 10:29

Dank je wel voor je reactie Jantine, en fijn dat jouw creatieve brein meteen aan het werk kan. Heel veel succes met creëren. En mocht je in je creatieproces nog een obstakel tegenkomen, ik help je graag verder.

 

Plaats een reactie


*