headershadow

Latest Blogposts

3 Fouten Die Vrouwen Met Een Succesvolle Internet Business Niet Maken

Slaag jij er in om van je internet business een succes te maken? Of ben je, net als ik een tijdje geleden, aan het worstelen? Je zit achter je pc of laptop, je doet je stinkende best, maar je boekt nauwelijks resultaat. Geloof me, ik begrijp heel goed hoe dat voelt. Ik heb het allemaal zelf meegemaakt.

En weet je, achteraf gezien had ik mij al dat geworstel kunnen besparen. Als ik meteen naar mijn leermeesters had geluisterd, had ik deze 3 fouten niet hoeven te maken. Als jij nu bijvoorbeeld aan het stoeien bent om je doelgroep duidelijk in beeld te krijgen, dan heb ik bij de derde fout een mooie oefening voor je. Mij heeft het heel erg geholpen om zicht te krijgen op mijn niche. Daarom schrijf ik nu voor jou dit artikel, zodat jij niet dezelfde fouten hoeft te maken die ik gemaakt heb.

De eerste fout

Geen of onvoldoende focus hebben
Geen focus hebben, betekent dat je feitelijk geen idee hebt waar jij je aandacht op moet richten. Je bent als een zeilschip zonder duidelijke koers. Niet jij, maar de wind bepaalt waar je naar toe zeilt.

Geen of onvoldoende focus kun je voorkomen door echt een keuze te maken. Veel vrouwen denken dat het maken van een keuze hen beperkt, maar het tegendeel is waar. Je hebt vast wel eens ergens de slogan gelezen 'Kies, en je wordt gekozen' of het boek "Kies en ze kiezen jou". Dat is precies wat je met een juiste focus voor jezelf bereikt.

Als je focusgericht wilt werken - en dat is een 'must' om succesvol te zijn - dan is het noodzakelijk dat je helder voor ogen hebt welke koers je wilt varen. Wanneer je niet weet waar je heen wilt, kom je misschien wel ergens uit waar je achteraf gezien helemaal niet had willen zijn.

Zorg dus voor een laserfocus!

De tweede fout

Denken dat je het allemaal alleen moet doen

Natuurlijk hoef je het niet allemaal in je eentje te doen. Je kunt hulp inroepen bij heel veel werkzaamheden. Nu snap ik best dat je niet direct weet waar je moet beginnen. Voor welke taken ga je iemand anders vragen om ze te doen? Het meest handig is om 'klein' te starten. Het uitbesteden van werk vraagt ook van jou zelf een bepaalde houding. Je zult het werk dat je aan iemand anders geeft namelijk moeten 'loslaten'. Voor veel mensen is loslaten lastig. Ze denken dat ze de controle kwijt raken.

Uiteraard is het een aanrader om overzicht te hebben. Maar overzicht hebben, betekent niet dat je alles zelf moet doen. Begin bijvoorbeeld eens met het uitbesteden van alle uitvoeringstaken rondom je social media strategie. Of laat iemand anders je telefoon opnemen en de boodschappen dagelijks onder je aandacht brengen. En als uitbesteden op dit moment voor jou nog een stap te ver is, begin dan eens met de tijd op te schrijven die jij aan bepaalde taken kwijt bent, waarvan je denkt dat een ander dat werk ook zou kunnen doen.

De derde fout

Je doelgroep is veel te groot

Als je doelgroep te groot is, dan is het lastig om met je doelgroep te communiceren. Je kunt ze niet direct aanspreken. Stel dat je 'vrouwen' als doelgroep hebt gekozen. Dat zijn er nogal wat. Als je dan de groep 'vrouwen' gaat benaderen, voelt geen enkele vrouw zich aangesproken. Dan bereik je in feite niemand.

Hier is een slimme methode om je doelgroep goed in beeld te krijgen. Stel een een super groot publiek voor. Laten we zeggen, een zaal met 1000 vrouwen. Dan vraag je al die vrouwen om te gaan staan. Nu ga jij bepalen welke vrouwen je in elk geval niet wilt hebben. Je wilt bijvoorbeeld geen vrouwen van 55+. Die vrouwen mogen dan gaan zitten. Dan staan er in elk geval al minder vrouwen dan in de eerste ronde. En zo breng je steeds een nieuw criterium in en moeten er weer vrouwen gaan zitten die niet tot je doelgroep behoren. Je gaat steeds een laagje dieper. Dat doe je net zo lang totdat je uit die 1000 vrouwen een klein aantal overhoudt. Dat is dan je doelgroep.

Heb je een hele andere doelgroep? Bijvoorbeeld alleen mannen? Dan doe je deze imaginaire oefening met een zaal vol mannen, en je raadt het al, als je doelgroep zowel mannen als vrouwen betreft, dan heb je voor deze oefening een gemengd publiek in je zaal.

Op Jouw Succes!

 

 

.

Laat je inspireren!
Vul hieronder je naam en email in en krijg direct toegang tot 2 inspirerende interviews uit mijn boek 'Vrouwen Online'
Je gegevens zijn veilig. Wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij

0 reacties op “3 Fouten Die Vrouwen Met Een Succesvolle Internet Business Niet Maken

Plaats een reactie


*