headershadow

Latest Blogposts

‘Hema ontbijtje’ als jouw businessmodel?

HEMA_ontbijtWaarschijnlijk ken je het aanbod van de HEMA wel. ’s Morgens tot 10 uur een ontbijtje voor maar één euro. Een lekker vers croissantje, een kwart stuk stokbrood, een gebakken eitje, jam en een kop koffie of thee. Allemaal voor die ene euro. Als klap op de vuurpijl ook nog een één euro kortingskaartje op elke tien euro die je in de winkel besteedt. ’s Middags doen ze weer precies hetzelfde met koffie en kleine taartjes.


Genietend van mijn eigen HEMA ontbijtje, kijk ik het restaurant rond.
Ik zie jonge stelletjes, oudere mensen, chique dames, gezinnen met kinderen, kortom mensen in alle soorten en maten. Ik vraag me af welke doelgroep of niche de HEMA met deze marketingstrategie op het oog heeft. Het lijkt alsof ze iedereen willen bereiken. En zoals je weet, als je er voor iedereen wilt zijn, dan bereik je meestal niemand. Dat staat echter haaks op de volle bezetting van het HEMA restaurant, waar gedurende die luttele uurtjes mensen af en aan blijven komen.


Hoe kun je het HEMA ontbijtje vertalen in een eigen verdienmodel?
Daar heb ik mijn gedachten eens over laten gaan. Volgens mij is het heel goed mogelijk om voor jouw klanten, als binnenkomer, een mooi aanbod te maken. Niet gratis, maar betaald! Laten we zeggen dat je een aantrekkelijk aanbod maakt dat je voor vijf euro aanbiedt. Meteen daaraan vastgekoppeld een reductiekaartje van vijf euro op je volgende product in je marketing funnel. Een product dat je, laten we zeggen, voor vijftig euro verkoopt.


Wat denk je, zou dit in jouw business kunnen werken?
Waarom wel of waarom niet? Ik ben heel benieuwd naar jouw ideeën hierover. Leuk als je die hieronder wilt delen!

Veron Goemans

 

 

 

 

 

 

 

.

0 reacties op “‘Hema ontbijtje’ als jouw businessmodel?

Plaats een reactie


*